• +421 905 555 140
  • paperlife@stonline.sk

Miestodržitelia alebo ako brať plat a držať miesto

Miestodržitelia alebo ako brať plat a držať miesto

 

Viete čo je miestodržiteľ? Slovník uvádza: ,,Zástupca, námestník panovníka v závislých krajinách“.

Aj keď panovníka nemáme a sme nezávislou krajinou, Slovensko je plné miestodržiteľov. Neveríte? Veru áno. Slovenskí miestodržitelia sú tí čo ,,držia miesto“, berú plat a väčšinou nič nerobia. Často sú to deti, milenky, manželky, príbuzní a  kamaráti vládnucej miestnej elity a je to jedno, či na úrovni celoslovenskej, krajskej, mestskej… Obzvlášť dobre sa im darí v cestovnom ruchu. To je oblasť, kde celé roky počúvame aký má Slovensko obrovský potenciál, Tatry a prírodu. Len turisti nejako masovo nechodia, alebo ich počty sú mizivé v porovnaní so susednými krajinami. Štát preto vymyslel podporu cez rôzne agentúry, či oblastné, okresné a ďalšie organizácie cestovného ruchu. Dobrá myšlienka, len prax je iná. Na každom stupni sedí ,,miestodržiteľ“, krčí plecami a rozpráva o tom, že nemôže propagovať cestovný ruch za danú oblasť, lebo na to nemá financie. Pritom štát im ročne priloží rovnakú sumu, akú zložia subjekty združené v cestovnom ruchu za daný región. Záhadou je, že na platy a odvody za miestodržiteľov sa peniaze vždy nájdu, ale na samotnú propagáciu regiónu už nie. Namiesto toho miestodržitelia plačú, že oni by radi propagovali krásy regiónu a podujatia v ňom, ale nevedia nájsť v rozpočte ani symbolických 400 eur na mesiac a to ani na tri mesiace cez najexponovanejšiu letnú sezónu. Darmo im garantujeme profesionálne napísané PR správy uverejnené na 100 internetových weboch, tlačové besedy, press tripy s dovozom novinárov…

,,Nelze vyhovieti“ – písavali zamietavé stanoviská rakúsko-uhorskí vládni úradníci na ponížené žiadosti slovenského poddaného ľudu. ,,Nemáme na to rozpočet“, píšu miestodržitelia. A podnikatelia v cestovnom ruchu v regiónoch škrípu zubami, že turisti zase neprišli. A ani neprídu. Lebo nevedia, čo môžu v danom regióne vidieť, kde sa okúpať, najesť, ubytovať sa…Aké krásy a (dobre utajené) akcie na nich čakajú. V dnešnej dobe má turista na výber milióny možností doma i v zahraničí, tak načo by išiel tam, kde mu ani nepovedia, čo ponúkajú. Vrcholom drzosti je, keď miestodržiteľ odmietne uverejniť na webe, ktorý spravuje,  informácie o činnosti subjektov z regiónu, kde sa mu na jeho plat skladajú… Lebo to nie je správa, ktorú by napísala jeho organizácia. O tom, ako sa to má robiť, že to ide a že existujú aj úradníci, ktorí si robia robotu za ktorú sú platení, najlepšie svedčí Oblastná organizácia cestovného ruchu REGIÓN LIPTOV. Pozrite si na internete ako ho ,,tapetujú“ správami o svojej činnosti, ako propagujú svoj región a idú vzorom pre ostatných. Len nasledovníkov majú akosi málo. Mnohí miestodržitelia dávajú prednosť úplnej ilegalite. Sedia, berú plat a držia miesto. Milí hotelieri, reštauratéri, majitelia penziónov, prevádzkovatelia wellness zaradení, kúpalísk, atď… Prebuďte sa a ak zbytočne platíte miestodržiteľov (vrátane vlastných marketingových pracovníkov), tak si spomeňte ako to kedysi opakovane urobili Pražania. Volá sa to defenestrácia. Vyhodili miestodržiteľov von oknom. Vám stačí len obrazne. Za mesačný plat a odvody jedného miestodržiteľa vám seriózna PR agentúra bude propagovať (a tentoraz naozaj) región niekoľko mesiacov.

Štefan Kuča, konateľ PR agentúry PAPER LIFE,

www.paperlife.sk

paperlife
paperlife